Методична робота в Пирятинській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №4 – це цілісна, заснована на досягненнях перспективного педагогічного досвіду і на конкретному аналізі освітнього процесу система дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності учителя, на розвиток і підвищення творчого потенціалу колективу, школи в цілому, а зрештою – на удосконалення освітнього процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку школярів.
Зусилля педагогічного колективу у 2019-2020 н.р. спрямоване на організацію роботи над науково-методичною темою „Організаційно – методичні засади підготовки вчителів до інноваційного розвитку закладу загальної середньої освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи“.
Основні напрямками організації методичної роботи:
- – Підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання, упровадження особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів, заснованих на ідеях дитиноцентризму;
- – Формування сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології навчання учнів, освітян і батьків;
- – Створення умов для підготовки вчителів до інноваційного розвитку школи в умовах реалізації концепції Нової української школи;
- – Підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
- – Впровадження педагогіки партнерства (співробітництва).
Структура методичної роботи в школі:
Шкільні предметні методичні об’єднання:
– вчителів української та зарубіжної словесності – керівник Налчаджі Т.П.
– вчителів англійської мови – керівник Трубіцина С.В.
– вчителів історії, правознавства та географії – керівник Бабич Г.М.
– вчителів математики, фізики та інформатики – керівник Глобинець О.О.
– вчителів біології та хімії – Крижанівська А.П.
– вчителів трудового навчання – керівник Сутуга С.Ю.
– вчителів фізичної культури та предметів естетичного циклу – керівник Сав’яненко С.П.
– вчителів початкової школи та ГПД – керівник Шамара Л.О.
Методична рада школи:
Шкурупій Л.Г. – директор школи.
Бодак Н.П. – заступник директора з навчально – виховної роботи.
Кеда Л.Д. – заступник директора з навчально – виховної роботи.
Клименко А.О. – заступник директора з виховної роботи.
Налчаджі Т.П. – голова МО учителів української та зарубіжної словесності.
Трубіцина С.В. – голова МО учителів англійської мови.
Бабич Г.М. – голова МО вчителів історії, правознавства та географії.
Глобинець О.О. – голова МО учителів математики, фізики та інформатики.
Крижанівська А.П. – голова МО учителів біології та хімії.
Сутуга С.Ю. – голова МО учителів трудового навчання.
Сав’яненко С.П. – голова МО учителів фізичної культури та предметів естетичного циклу.
Малюкіна Н. В. – голова МО учителів початкових класів.
Постійнодіючими колективними формами роботи в школі є:
1) психолого-педагогічний семінар, який відбувається 4 рази на рік і розглядає актуальні питання педагогіки, психології в контексті науково-методичної проблеми школи;
2) методичні оперативні наради, які відбуваються щотижня (за потреби – і частіше) і на яких педагоги знайомляться з інструктивно-методичними та нормативними документами, отримують методичні консультації, радяться стосовно поточних питань освітнього процесу.
Індивідуальні форми методичної роботи передбачають: роботу педагогів над власними науково-методичними проблемами, ведення методичних щоденників, наставництво, консультування, самоосвіта.
Епізодичними колективними формами методичної роботи є: участь педагогів у конкурсах „Учитель року“, „Класний керівник року“, проведення методичних тижнів, місячників, педагогічні читання, традиційні конференції за підсумками роботи над проблемою.
Епізодичними груповими формами методичної роботи є тижні педагогічної майстерності, методичні практикуми, моделювання уроків, тематичні круглі столи, ділові ігри, інформаційні години та інші.
Важливою складовою професійного зростання вчителя є самоосвітня діяльність, якій в нашій школі приділяється особлива увага. Перш за все – це індивідуальна самоосвітня робота педагогів. Крім цього, у річному плані роботи школи у розділі „Методична робота“ виокремлено цілий напрям цієї роботи – „Заходи щодо спрямування самоосвітньої діяльності педагогів“. По суті – це науково-методичний супровід професійного зростання педагогів.